Ruub op de radio en Koningspinguins - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Ruben Fijn - WaarBenJij.nu Ruub op de radio en Koningspinguins - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Ruben Fijn - WaarBenJij.nu

Ruub op de radio en Koningspinguins

Door: Ruben Fijn

Blijf op de hoogte en volg Ruben

31 Oktober 2005 | Falkland Eilanden, Port Stanley

Hallo hallo,

Daar is dan hoor vanaf de Falkland Eilanden en nog steeds helemaal gezond. In vergelijking met mijn vorige bericht is er wel weer wat veranderd. Uiteindelijk ben ik toch de 27ste pas vertrokken en niet via Montevideo maar via Santiago - Puerto Montt - Punta Arenas naar de Falklands. Een heeeeeele lange zit met flink wat rugpijn tot gevolg maar ook weer prachtige vergezichten op de besneeuwde toppen van de Andes. Mijn avondje uit in Santiago heb ik voornamelijk in bed doorgebracht in een staat die het beste kan worden omschreven als coma dus van de stad heb ik helaas niet veel te zien gekregen.

De volgende ochtend vertrokken we al om 7:00 vanaf Santiago en dus bleek na aankomst hier op de Falklands mijn bed in het Upland Goose Hotel ook weer het enige te zijn waar ik echt naar verlangde. De volgende dag was ik gelukkig alweer fris en fruitig en heb ik lekker een beetje rondgelopen in de buurt en ben ik met een groepje naar een Magelhaen-pinguinstrand in de buurt gegaan. Niet dat er erg veel Magelhaen pinguins waren (geen eentje om precies te zijn) maar er zat wel een Koningspinguin zijn veren te poetsen. Nou dat was natuurlijk een enorme verassing op de eerste dag. Er zijn op de Falklands niet zo heel veel Konings pinguins en meteen op de eerste dag er al een zien is natuurlijk wel erg leuk. Je ziet hier trouwens overal vogels en zeehonden. De reuzenstormvogels vliegen hier af en aan door de haven en overal in het dorp lopen hele mooie ganzen. Ik hoop binnenkort een paar fotootjes op de site te zetten maar dat gaat erg lastig. Ik tik dit op een waanzinnig langzame computer dus hoop dat alles goed komt.......

Vandaag ben ik langsgeweest bij mijn werkgever voor de komende weken, Falklands Conservation, om wat dingen te regelen voor de komende weken. Morgen vertrek ik (als het vliegtuig gaat ten minste want we zitten midden in een vliegende storm) naar Saunders Island om een bezoek te brengen aan een paar van de grootste wenkbrauwalbatros kolonies die er zijn. Voor de rest werd ik vandaag uitgenodigd om in het radioprogramma 'Conservation Conversation' te praten over wat ik ga doen in de komende weken en wat mijn eerste indrukken zijn van de Falklands. Heel apart maar wel weer grappig. Samen met een andere vrijwilligster van Edinburgh Zoo ga ik as zaterdag de hele Falklands rond via de radio met een praatje over hoe ik hier verzeild ben geraakt en wat we gaan doen.

Ook vandaag heb ik geprobeerd om mijn kleding zak van BAS te krijgen die als het goed is met het schip (James Clark Ross) is aangekomen. Helaas blijkt er wat fout te zijn gegaan en is mijn tas op de verkeerde boot (Shackleton) gegaan en nu dus nog ergens ter hoogte van Brazilie midden op de Atlantische Oceaan. Mijn poolkleding kan ik dus niet gebruiken in de komende weken. Vervelend maar het is niet anders. Ik zal wat vaker moeten wassen en wat meer kleding aanmoeten tegelijk!!!!

Hopelijk gaat bij jullie ook nog alles naar wens. Ik zag dat het nog steeds mooi weer was. Ikzelf ga zo meteen even inkopen doen voor de volgende dagen want alles moet mee. Waar ik heen ga is echt niks te koop meer....
Ik hoop as vrijdag terug te komen met nieuwe verhalen en een paar mooie foto's van albatrossen en pinguins.

Groeten aan iedereen en tot de volgende keer,
Ruben

  • 31 Oktober 2005 - 17:34

    Clara En Dick:

    Prettig om te lezen dat je goed bent aangekomen op de Falklands. Doe de wenkbrauwalbatrossen de de hartelijke groeten.

  • 31 Oktober 2005 - 18:26

    Truus Heerland:

    Had je maar een bontjas ala Dropje, dan zou je niet veel kleding nodig hebben op de Zuidpool.
    Hartelijke groet!

  • 01 November 2005 - 09:27

    Chris En Mies:

    een spannend avontuur zo met al het wel en wee. 't komt goed, want je hebt wel een engeltje mee gekregen.
    hier is het nog steeds mooi zonnig weer en dat is abnormaal.
    sterkte

  • 01 November 2005 - 13:35

    Robin:

    Hoi Rub,
    Ik dacht dat we afgelopen keer met spitsbergen al alle vreemde vogelnamen hadden gehad, maar gelukkig heb je de wenkbruawalbatros nog voor ons bewaard! Ben blij dat verder alles goed met je is. Met een beetje geluk krijgen we er binnenkort een vrijdagochtendtraining bij hier, dus alles is mooi geregeld als je terug komt!

    Groeten en ik ben nieuwsgierig naar de foto's!!

  • 01 November 2005 - 20:02

    Yvon En Pieter:

    Leuk zo snel van je te horen. Je zat aan de linkerkant van het vliegtuig met uitzicht op de Andes? Heb jij dan ook het idee dat je daar later beslist nog eens naar terug moet? Zo mooi daar, althans vanaf een afstand... hg!

  • 02 November 2005 - 08:14

    Pieter En Marga:

    Hoi Ruben, wat fijn dat je ondanks alles toch goed bent aangekomen. En wat betreft je bagage....met jouw improvisatie talent zal het toch zeker wel lukken om zonder je poolkleding toch warm te blijven ??!!
    Succes en groetjes.

  • 02 November 2005 - 18:54

    Margriet:

    Eindelijk, je albatrossen!! Hulde! Heel veel succes en plezier daar!

  • 02 November 2005 - 20:17

    Ingrid:

    Hoi Ruben
    Leuk om wat van je te horen, veel succes met je eerste intervieuw, en veell succes

    Groetjes devanschaikjes

  • 04 November 2005 - 08:48

    Jantien:

    Ik hoop dat het lukt met de kleding, anders moet je maar veel gaan eten en vet kweken help ook heel goed tegen de kou :P Heel veel suc6 met alle onderzoeken en leuke dingen die je gaat zien. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Nou jongens, mijn Zuidpool-avonturen zitten er voorlopig weer op en ik ben gewoon weer lekker thuis!!!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 51050

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2005 - 22 Maart 2006

Mijn reis

Landen bezocht: